Alla inlägg under maj 2011

Av fixahus - 27 maj 2011 08:23

Var ute igår och jobbade och insåg att jag traskade runt på ett par sulor. Mina skor är fullständigt sönderslitna, har ju blivit ganska mycket meck de sista tär väl även på de bästa arbetsskorna.


Nu tänkte jag satsa på att köpa ett par skor online. Frågan är bara om jag kan hitta ett par bra, billiga och lite snygga skor på nätet. Har en polare som köpte ett par beställde en flera arbetsskor på nätet men aldrig fick dessa hemskickade, företaget hörde sedan av sig ett par veckor(!) senare och frågade om han fortfarande var intresserad av skorna. Hoppas jag slipper segheter av detta slag.


Hade jag hunnit hade jag åkt in till stan och kollat runt i skobutiker där. Oavsett kan jag inte hasa runt på sockorna länge till, i värsta fall får det bli en sväng till jula.

Av fixahus - 8 maj 2011 21:37

Blev bara till att sätta ner datorn och plocka upp den igen. Glömde helt av att vi faktiskt fixat till TV-rummet på vinden.Där har vi en storbildsprojektor och nu har vi äntligen skruvat fast de gamla biostolarna som jag köpte i höstas på en loppis. Nu är rummet nästan klart men vi fundera på att fixa en popcornmaskin och läskeblaskblandare också.Fast de vi främst tänker fixa är någon form av spegel till väggen.


Nu är det vi grunnar över om vi skall satsa på flera speglar eller på någon form av sammanhängande trymå spegelvägg. Tror ni inte att det blir en häftig effekt med den stora projektorbilden samt en massa speglar som återger ljuset? Kan ju säga att jag även ville att taket skulle täckas med speglar men där satte min bättre hälft stopp.

Av fixahus - 8 maj 2011 21:13

Hallå på er alla! Hoppas att ni haft det lika gott i solen och värmen som jag och min familj. Idag blev det premiärdopp i havet till och med! Annars har vi haft en lugn helg, vilket var välbehövligt. Fast lite husfix har vi allt sett till att göra. 


Tidigare har jag mest skrivit om mitt arbete med husets fasad, stuprör och om vårt fönsterbyte. Men inget om arbetet in i huset. Självfallt fixar vi en massa inomhus också. Framöver har jag tänkt att skriva lite även om vårt arbete inomhus.


Idag har jag emellertid inte så mycket spännande att rapportera, har mest sorterat och organiserat om i källaren. Har nämligen haft problem med fukt i krypgrunden tidigare, vilket har lett till att en massa redskap, material och bröte spridits ut över hela källaren, men nu är det sorterat.


Återkommer när något mer spännande inträffar!


Skapa flashcards