Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av fixahus - 13 augusti 2011 21:27

Jag var med om något hemskt i förra veckan. Vi var ute på en utflykt hela familjen och hade just ätit lunch då jag till min fasa upptäckte att min förlovningsring var borta. Fingret var fullständigt kalt och ringen spårlöst försvunnen. Vad i helvete tänkte jag, hur är det möjligt? Vi vände åter till matstället där vi hade ätit. Vi sökte både på och under de matbord vi några minuter tidigare intagit vår lunch, men inte en ring i sikte. Jag frågade personalen, personer som satt och åt, ja jag avsökte toaletten så gott jag kunde men inte ett spår. Fullständigt övertygad om att min fina safirring var borta för alltid och att jag skulle bli tvungen att gå till polisen. Blev jag ikapp jagad av ett resturangbiträde som med andan i halsen, sa "här är .. här är den, jag hittade den bland disken". Hur den hamnade där förblir ett mysterium men jag är tacksam oavsett. Nu är förlovningsringen tillbaka där den hör hemma, på mitt finger. Ses!

Av fixahus - 13 augusti 2011 21:10

Hallå allihopa hoppas ni har det bra så här i slutet av sommaren. Min vardag just nu består främst av små fix, bad och utflykter. Röjde i garaget i går och hittade då ett antal lådor från när jag var liten grabb. Lådorna innehöll ett antal fotografier, barnböcker, frimärksalbum samt en hel del annat smått och gått. Det jag fastande för var en liten röd låda som jag inte alls kände igen. När jag öppnade den visade den sig var fullproppad med silverskedar.


När jag tittade skedarna insåg jag att de måste ha hamnat där av misstag, på skedarnas baksida stod det nämligen till "pelle karlsson - 1922". Jag har inte den blekaste aning om vem Pelle Karlsson är eller vad dennes grejer gör i mina lådor. Vad jag och frugan är fullständigt överens om är att vi inte inhandlat dessa bestick själva och ingen av oss kan heller minnas att vi fått dem av någon. Nåväl får väl förbli lite av ett mysterium, den lilla röda lådan lades tillbaka i den stora flyttlådan. Alltid trevligt med ett litet mysterium. /Hörs!
 

Ovido - Quiz & Flashcards