Alla inlägg den 6 januari 2012

Av fixahus - 6 januari 2012 23:25

Är lite inne på att köpa aktier, en aktie som jag spanat in ett tag är Odd Molly. Det verkar dock som om aktien tappat extremt mycket i värde den senaste tiden.Men efter att ha kolla runt lite på nätet och läst en del bloggar där folk skrivit om Odd Molly online, nu känner jag mig mer än bara lite kluven. Somliga prisar märket och tycks älska alla kläder som denna tillverkare spottar ut. Andra är mer tveksama och tycks ha börjat känna sig mätta på de färgspektakel som Odd Molly är kända för. Ytterligare några tycks verkligen avsky detta varumärke, det som är något beklämande är att det tycks vara en ganska stor grupp människor som har denna åsikt.


Så vad tror ni? Ska man våga satsa ändå. Grejen är att jag egentligen tror mer på andra klädmärken som Raw Edge och Didriksons (särskilt Didriksons overaller verkar sälja bra), men inget av dessa varumärken är börsnoterade. Störande nog var det riktigt billigt att köpa aktier i CDON Group tidigare i höstas, nu de ökat med nästan 30% i värde. Men det tillfället missade jag. 


Åter till ämnet. Något som talar mot Odd Molly är defintivit den ekonomiska konjukturen. Hårda eknomiskatider brukar normalt slå hårt mot klädförtag. Dessutom hade Odd Molly ingen bra år i fjol, misslyckade försök att utöka verksamheten och minskad försäljning av kläder. Frågan är om varumärket sett sina bäst dagar? Jag tror faktiskt det, men om någon kan övertyga mig om det motsatta så gör gärna det.

Ovido - Quiz & Flashcards