Alla inlägg den 9 juni 2013

Av fixahus - 9 juni 2013 09:59

Har i veckan börjat fixa med badrummet. Det är visserligen vårt ”andra-badrum” men vi använder det en hel del ändå, så var hög tid att fixa i ordning det. De har varit mögel på både väggar och tak, så har behövt byta ut stora delar av dessa partier. Dessutom valde jag att lägga om golvet när vi ändå var igång. Hade ett gammalt grönfärgat epoxygolv, en slags industrigolv som hade börjat flagna. Det gjorde att de låg flagor på marken inne vid duschen vilken inte känns särskilt fräscht.


Istället har jag nu lagt in ett halkfritt golv med ett skyddande PVC skikt. Det har friktionskorn som motverkar att golvet blir halt även när det är blött. Provduschade igår och det var en ren njutning. Väldigt behagligt att gå på och dessutom känner man säg fullkomligt säker där man står. Kostade visserligen en del extra att köp halkfria golv men det är det värt. Särskilt bra är det när man har barn eller åldringar som använder faciliteterna.


I samma veva har vi även bytt ut toastolen till en ny och satt in ett bubbelbadkar så nu är badrummet riktigt lyxigt.

Fattas bara en del mindre justeringar sedan är det klart! Känns väldigt skönt att detta fixa blir klart så här pass tidigt på sommaren så att jag kan koncentera mig på de sysslor som behöver göras utomhus. Kan tala om att det inte är någon höjdare att stå inomhus på toaletten och fixa när det är soligt och fint utomhus. Närmast väntar jag på en VVS-hantverkare som skall komma och koppla in bubbelbadkaret, sen skall jag sätta upp ett par spots i taket.


Sommarens utomhusprojekt består i att fortsätta med fasadbytet. Har kvar den västra sidan av huset och skall även se till att bättra målningen lite här och var på huset i övrigt.

Skapa flashcards